вівторок, 21 квітня 2015 р.

Вчимо з дитиною вірш напам'ять

  Вчимо з дитиною вірш напам’ять

   У дошкільному віці діти досить добре запам’ятовують прості рифмовані рядки. Це - ефективний спосіб розвитку пам`яті дитини. До того ж розвивається коло знань, здатність розуміти літературну мову. 

Але треба пам’ятати декілька простих правил вивчення з дітьми віршів:

1. Прочитайте, а ще краще розкажіть дитині вірш. Якщо Ви знаєте напам`ять вірш, у дитини теж з`явиться стимул вивчити його.

2. Звернуть увагу на інтонацію, з якою слід прочитати  поетичні рядки. Розказуйте  вірш виразно, з різною силою голосу, емоційним забарвленням.

3. Поясніть дитині значення  незрозумілих слів, наведіть синоніми.

4. Процес запам`ятовування стане легким і веселим, якщо  використати прості схеми-малюнки за змістом вірша.



5. Обов`язково поставте декілька запитань за змістом вірша. Це допоможе дитині краще зрозуміти його.


З р а з о к

Конспекту заняття з дітьми по заучуванню вірша  Т.Г.Шевченка «Зацвіла в долині»

Програмний зміст:
Навчальні завдання:
- продовжувати знайомити  дошкільників з    віршиками Тараса Шевченка для дітей;  
- вчити малюків уважно слухати поетичний твір, відповідати на запитання за його змістом;
- вчити виразно та з інтонацією розказувати вірш «Зацвіла в долині» напам’ять.
Розвивальні завдання:
- розвивати увагу, уяву, память
Виховні завдання:
- виховувати  цікавість до творчості Т.Шевченка;
- виховувати любов до рідного краю, природи України

Матеріал:
портрет Т.Г.Шевченка, ілюстрації до вірша «Зацвіла в долині», малюнки-схеми для заучування.
                                             План заняття.
1. Звернути увагу дітей на портрет Т.Шевченка у куточку книги.


2. Зацікавити дітей книжечкою, де є вірш «Зацвіла в долині» (розглянути малюнки в книжці).
3. Розказати дітям вірш напамять
Зацвіла в долині
Червона калина,
Ніби засміялась
Дівчина-дитина.
Любо, любо стало,
Пташечка зраділа
І защебетала.
Почула дівчина
І в білій свитині
З біленької хати
Вийшла погуляти
У гай на долину

4. Провести бесіду за змістом твору та пояснити нові слова:
- Як називається вірш?
- Про яку пору року розповідається?
- Де зацвіла калина?  (в долині) 
–Як ви уявляєте собі долину?
- Як розумієте «любо, любо, стало»?
- Як у віршику написано про те, що пташечка  заспівала (защебетала)
- А чому зраділа пташечка?
- Хто почув спів пташечки?
- У що була одягнена дівчинка?
-  Звідки вона вийшла?
5. Прочитати дітям вірш ще раз та запропонувати його запам’ятати
6.  Діти розказують вірш напам’ять:  «мікрофон», «ланцюжком», «я почну, а ти -  продовжуй»  та ін.


7. Підсумок заняття: намалюємо ілюстрації до віршика і ви вдома його розкажете напам’ять!




Використана література.

1. Андросова В. Читання творів художньої літератури: Старша група// Дошкільне виховання. - 1991. - № 4.
2. Богуш А. «Витоки мовленнєвого розвитку дошкільників»

3. Бабунова Т.М. Основи дошкільної педагогіки: Навчально-методичний посібник. - Магнітогорськ, 2002.

2 коментарі:

  1. Гарний план-конспект, причому, грамотно складено програмний зміст і хід заняття. А заучувати віршики за схемами-піктограмами - це просто знахідка для педагогів!! ))
    Наші маленькі вихованці - наймиліші українці!! Дякую, колего!

    ВідповістиВидалити
  2. Дякую.Дуже приємно це чути від досвідченого, творчого вихователя-методиста. Планую писати ще.

    ВідповістиВидалити