Центральне
місце серед наочних методів
ознайомлення дітей з довкіллям займає
спостереження.
Спостереження – це вміння дитини вдивлятись, бачити,
помічати, виокремлювати, аналізувати і встановлювати причини, доходити до
висновків, узагальнень.
В результаті методично грамотно організованого
спостереження у дітей розвивається спостережливість. Не тренуючи
спостережливість в дитинстві, ми позбавляємо наших дітей в майбутньому побачити
безліч цікавих речей - в подорожах, у спілкуванні, та й просто в повсякденному
житті. Для того, хто вміє помічати, зіставляти, робити висновки, світ стає об'ємнішим,
повнішим, яскравішим!
Пори року - відмінна тема для спостережень. Можна
виходити на вулицю з фотоапаратом і фотографувати, наприклад, ознаки весни.
Шукайте незвичайні, навіть тріснутий асфальт після зимових морозів може стати
ознакою весни. Можна фотографувати усе ! А потім з цього зробити слайд-шоу або
презентацію. І вийде фільм. А діти будуть згадувати кожен кадр своїх
спостережень!
Спостерігаємо разом з дітьми:
- навесні з'являються таловинки, особливо біля дерев. Чому? Бо темна поверхня стовбурів значно нагрівається і сніг тане інтенсивніше.
- течуть струмки. Чому? Від сонячного проміння тане і сходить сніг, і вода збігає до водойм (річок, ставків, озерець)
- на водоймах починається повінь. Чому? Струмки із талого снігу наповнюють їх
- з-під снігу пробиваються молоді рослини. Вони, зазвичай мають у землі особливі підземні органи - корневища у вигляді бульб або цибулин, в яких відкладаються поживні речовини, що допомагають рано проростати.
Використані джерела:
- Богуш А.М. , Гавриш Н.В. Методика ознайомлення дітей з довкіллям у дошкільному навчальному закладі – К.: Вид. Дім "Слово", 2010
- Яришева Н.Ф. Основи природознавства: Природа України. –К. Вища шк.., 1995
- Яришева Н.Ф. Методика ознайомлення дітей з природою. – Київ.: Вища школа, 1993.
- Як розвинути спостережливість http://www.secret-press.com/roz60.html
Немає коментарів:
Дописати коментар