середу, 13 квітня 2016 р.

Водичко, водичко, умий моє личко....


    



Використання художнього слова при проведенні  режимних процесів в групах раннього віку



З ДОСВІДУ ВИХОВАТЕЛЯ ГРУПИ РАННЬОГО ВІКУ





     Раціональна організація життя дітей у дитячому садку, у тому числі в групах раннього віку,  полягає у чіткості та своєчасності режимних процесів.  Усі режимні процеси (одягання, роздягання, підготовка до прогулянки, миття рук, приймання їжі та ін.) мають бути спрямовані на формування у малюків  стійких культурно-гігієнічних навичок. 

     У  комплексній Програмі навчання та виховання дітей раннього віку "Соняшник" зміст освітньої роботи  з формування культурно-гігієнічних навичок зазначені у розділі "Розвиток і виховання тіла"  і містить такі завдання:


Для дітей 2 року життя

Гігієна. Ознайомлення з органами та частинами тіла (руки, ноги, очі, вуха, ніс, рот, зуби) та їх назвами. Розвиток бажання дотримувати правил особистої гігієни: привчання до миття рук перед кожним прийманням їжі (у 1-му півріччі: підставляння долонь під струмінь води і змивання мильної піни; у 2-му – навчання мити руки, користування рушником, полоскання порожнини рота; заохочення самостійних спроб під час одягання і роздягання (знімати штанці, колготки, черевички, шапки), під час туалету, вчити проситися на горщик та спокійно сидіти до одержання результату; виховання бажання бути завжди чистим і охайним, помічати забрудненість обличчя, рук, одягу.
 Розпорядок дня. Ознайомлення дітей з режимними моментами (сон, прогулянка, вчасне приймання їжі). Формування усвідомлення важливості їх дотримання для зміцнення здоров’я (будеш їстоньки і спати – будеш великим виростати).
Харчування. Заохочення до споживання всіх страв, які пропонують. Навчання елементарних навичок споживання їжі та культури поведінки за столом: 1-ше півріччя – вміння сідати на стілець, пити з чашки, притримувати її обома руками; користуватися ложкою і споживати самостійно густу їжу; 2-ге півріччя – закріплення вмінь, набутих раніше, користування серветкою. 


Для дітей 3 року життя

Гігієна. Ознайомлення з органами та частинами тіла (руки, ноги, очі, вуха, ніс, рот, зуби) та їх назвами. Формування навичок знаходити частини тіла в іграшках (ляльки, тварини) та на малюнках. Розвиток бажання дотримувати правил особистої гігієни. Спонукання та заохочення до самостійного миття рук і обличчя, користування індивідуальним рушником, гребінцем, носовичком, полоскання порожнини рота.
Розпорядок дня. Формування уявлень про режимні моменти (сон, прогулянки, вчасне споживання їжі тощо) та їх роль у зміцненні здоров’я. 
Харчування. Розкриття дітям значущості і користі страв, які вони споживають, для здоров’я. Ознайомлення із назвами овочів, фруктів (морква, буряк, цибуля, часник; яблука, груші, сливи, кавун тощо). Заохочення дітей до дослідження їхніх сенсорних характеристик (за кольором: червоні, зелені тощо; за формою: круглі, овальні; на смак: солодкі, кис- лі; на дотик: гладенькі). Формування культурно-гігієнічних навичок перед споживанням їжі (прибрати іграшки, помити руки, сідати за стіл на своє місце). Навчання правил поведінки за столом та культури споживання їжі (їсти охайно, добре пережовувати їжу, тримати ложку правою рукою, користуватися ложкою, виделкою, серветкою), висловлювати вдячність за спожиту страву. 


       Вихователям відомо, що корисним та педагогічно значимим є супровід режимних моментів віршиками, утішками, примовками.  Художнє слово значно підвищує інтерес дітей до цієї дяльності, сприяє створенню позитивної мотивації та гарного емоційного настрою.

      

Тому пропоную на допомогу вихователям груп раннього віку добірку зразків художнього слова, які я використовую про проведенні режимних моментів у своїй групі "Дзвіночок"

                                                                                                            дивитися тут:

  Корисною для вихователів, на мою думку, буде  також інформація про новий посібник видавництва "Ранок" під назвою Художнє слово в щоденному житті дитини. Ранній дошкільний вік

Немає коментарів:

Дописати коментар