На допомогу молодому вихователю ДНЗ
Оформлення конспектів занять є важливим чинником при визначенні професійної культури сучасного педагога, у тому числі молодого вихователя ДНЗ.
Кожного дня
вихователі записують у робочий
щоденник конспект заняття. Це –
орієнтир у побудові навчального процесу. В конспекті педагог намічає основні моменти заняття, що допомагає тримати
загальну логічну лінію. Водночас вихователь, проводячи заняття, не має можливості весь час працювати з текстом конспекту - тільки може зазирнути в нього, щоб не порушити темп,
ритм заняття. Отже, робочий конспект має бути коротким, чітким, без зайвої деталізації, адже це робочий документ,
план. Водночас план-конспект має бути і
достатньо конкретним, методично
грамотним.
Тож, у структурі конспекту обов’язковими є такі компоненти:
- тема заняття;
- його категоріальні ознаки ( комплексне, предметне, інтегроване, тематичне; за
дидактичними цілями: з формування нових знань, із закріплення раніше засвоєних
знань, підсумкове або контрольне та інші.);
- програмовий зміст (мета) заняття;
- матеріал до заняття (роздатковий,
демонстраційний);
- попередня підготовка вихователя та дітей до
заняття;
- хід заняття.
Щодо
запису ходу заняття, то треба зауважити, що спільною для
всіх випадків є вимога єдиного стилю викладу (вихователь пропонує… діти
виконують… або запропонувати дітям….
пояснити дітям…. ), а також дотримання загальноприйнятої у дошкільній дидактиці
структури занять (вступна частина, основна частина, заключна частина).
Деякі
педагоги відчувають труднощі у написанні
програмного змісту чи мети заняття. У цьому випадку можна скористатися мовними штампами, які наведені нище.
Дидактичні
завдання:
-
навчити, дати уявлення, ознайомити;
-
поглибити, розширити знання;
- узагальнити
і систематизувати знання;
-
перевірити знання, вміння, навички;
-
закріпити знання, вміння, навички і т.д.
Розвиваючі завдання:
- сприяти
розвитку мислення (пам’яті, уяви,
творчості тощо);
-
вчити уважно слухати…;
- активізувати…;
-
розвивати комунікативні здібності, логічне мислення і т.д.
Виховні
завдання:
- виховувати… інтерес, любов, повагу;
-
виховувати самостійність, допитливість,
доброзичливість;
-
привчати до організованості; і т.д.
Отже,
сподіваюся, що мої міркування щодо сучасного конспекту заняття в дошкільному
закладі, допоможуть молодим вихователям
підвищити свою професійну майстерність,
упорядкувати фахові знання, що, безумовно, піде на користь освітньо - виховній
роботі в дошкільному закладі.
Вихователь - методист В. Підгурна
дуже корисні поради! Величезне спасибі за допомогу молодим вихователям... Помітила, що допускала деякі помилки. Тепер буду виправлятись - ще один крок на шляху до вдосконалення професійної майстерності.
ВідповістиВидалитипрофесійно і для нас молодих педагогів дуже доречно!!!!!!!!!!!!!
ВідповістиВидалитиТак,в робочий зошит ми записуємо..а свій конспект я можу друкувати? Чи теж потрібно писати від руки?? Стільки часу тратиться! Працюю вихователем з освітою вчителя. Підкажіть, чи маю право робити друкований конспект???
ВідповістиВидалити