середу, 9 вересня 2015 р.

Сучасний конспект заняття: формальні, змістові та структурні ознаки

На допомогу молодому вихователю ДНЗ




Оформлення конспектів занять є важливим чинником при визначенні професійної культури сучасного педагога, у тому числі молодого вихователя ДНЗ.


Кожного дня  вихователі записують у робочий  щоденник конспект заняття.  Це – орієнтир у побудові навчального процесу. В конспекті педагог намічає  основні моменти заняття, що допомагає тримати загальну логічну лінію. Водночас вихователь, проводячи заняття,  не має можливості весь час працювати  з текстом конспекту - тільки  може зазирнути в нього, щоб не порушити темп, ритм заняття. Отже, робочий конспект має бути коротким, чітким, без  зайвої деталізації, адже це робочий документ, план. Водночас план-конспект має бути  і достатньо конкретним,  методично грамотним.

Тож, у структурі конспекту   обов’язковими є такі компоненти:

- тема заняття;
- його категоріальні ознаки ( комплексне,  предметне, інтегроване, тематичне; за дидактичними цілями: з формування нових знань, із закріплення раніше засвоєних знань, підсумкове або контрольне та інші.);
- програмовий зміст (мета) заняття;
- матеріал до заняття (роздатковий, демонстраційний);
- попередня підготовка вихователя та дітей до заняття;
- хід заняття.

 Щодо запису ходу заняття, то треба зауважити, що  спільною для  всіх випадків є вимога єдиного стилю викладу (вихователь пропонує… діти виконують…  або запропонувати дітям…. пояснити дітям…. ), а також дотримання загальноприйнятої у дошкільній дидактиці структури занять (вступна частина, основна частина, заключна частина).

 Деякі педагоги відчувають труднощі у  написанні програмного змісту чи мети заняття. У цьому випадку можна скористатися  мовними штампами, які наведені нище.

Дидактичні завдання:
- навчити, дати уявлення, ознайомити;
- поглибити, розширити знання;
- узагальнити і систематизувати знання;
- перевірити  знання, вміння, навички;
- закріпити знання, вміння, навички і т.д.

 Розвиваючі завдання:
 - сприяти  розвитку мислення (пам’яті,  уяви, творчості тощо);
- вчити  уважно слухати…;
-  активізувати…;
- розвивати комунікативні здібності, логічне мислення і т.д.

Виховні завдання:
 - виховувати… інтерес, любов, повагу;
- виховувати  самостійність, допитливість, доброзичливість;
- привчати до організованості; і т.д.


 Отже, сподіваюся, що мої міркування щодо сучасного конспекту заняття в дошкільному закладі, допоможуть  молодим вихователям підвищити  свою професійну майстерність, упорядкувати фахові знання, що, безумовно, піде на користь освітньо - виховній роботі в дошкільному закладі.


Вихователь - методист В. Підгурна

3 коментарі:

  1. дуже корисні поради! Величезне спасибі за допомогу молодим вихователям... Помітила, що допускала деякі помилки. Тепер буду виправлятись - ще один крок на шляху до вдосконалення професійної майстерності.

    ВідповістиВидалити
  2. професійно і для нас молодих педагогів дуже доречно!!!!!!!!!!!!!

    ВідповістиВидалити
  3. Так,в робочий зошит ми записуємо..а свій конспект я можу друкувати? Чи теж потрібно писати від руки?? Стільки часу тратиться! Працюю вихователем з освітою вчителя. Підкажіть, чи маю право робити друкований конспект???

    ВідповістиВидалити