неділя, 6 вересня 2015 р.

Методичні рекомендації щодо соціально-морального розвитку старших дошкільників



Дошкільний вік – це  надзвичайно важливий період для формування у дітей початків моральних уявлень і почуттів, засвоєння норм і правил  суспільної етики та моралі.
Соціалізація -  процес перетворення людської істоти на суспільний індивід, утвердження її як особистості.

У старшій групі вихователям необхідно звертати увагу на наступне:
1.        Формувати у дітей стійкі навички і звички:
-          Культури зовнішнього вигляду
-          Культури спілкування з дорослими та однолітками, мовного етикету
-          Культури поведінки  у садочку та у громадських місцях
-          Етикету харчування
-          Бережного відношення до іграшок та речей
2.        Вчити дітей бути організованими та дисциплінованими, відповідальними
3.        Давати дітям уявлення про добро, турботу, чесність, співчуття , працьовитість, щедрість та інші моральні якості людини
4.        Виховувати громадянські та патріотичні почуття
5.        Виховувати любов і бережливе ставлення до природи

Як важливий компонент педагогічного процесу в дитячому садку, моральне виховання, соціально - моральний розвиток дітей не може бути відокремленим у спеціальну діяльність, оскільки вся життєдіяльність дитини пов'язана з її моральністю.   
 Серед арсеналів методів  соціально-морального розвитку дітей популярними є "Хвилинки милування природою", ігрові технології типу "Тепло рук друга", "Компліменти" та інші, які  мають використовуватися у роботі  з дітьми щоденно. Доцільно облаштувати у групі куточки "Ми на тебе чекали" , "Фея доброти" , "Кошик добрих справ", "Мій настрій", "Я люблю свою Батьківщину" тощо.

Формування оцінно-контрольних дітей у старших дошкільників.
ОКД -  це усвідомлене регулювання дитиною діяльності з метою попередження, констатації та виправлення помилок, а також забезпечення відповідності результатів навчальної діяльності  запропонованому  плану, вимогам, зразку, нормам тощо. Оцінні дії завжди спрямовані на оцінку результатів навчальної діяльності.
ОКД охоплюють:
-          взаємооцінку і взаємоконтроль
-          самооцінку і самоконтроль

 Дуже важливо пам’ятати, що вперше соціально - моральним досвідом дитина  оволодіває в сімї. Тому вихователь старшої групи повинен здійснювати  велику просвітницьку  роботу  з батьками у цьому напрямку, попереджувати та коригувати помилки батьків у вихованні дітей.






Немає коментарів:

Дописати коментар