Дошкільний вік – це надзвичайно важливий період для формування у
дітей початків моральних уявлень і почуттів, засвоєння норм і правил суспільної етики та моралі.
Соціалізація - процес перетворення людської істоти на
суспільний індивід, утвердження її як особистості.
У старшій групі вихователям
необхідно звертати увагу на наступне:
1.
Формувати у дітей стійкі навички і звички:
-
Культури зовнішнього вигляду
-
Культури спілкування з дорослими та однолітками,
мовного етикету
-
Культури поведінки
у садочку та у громадських місцях
-
Етикету харчування
-
Бережного відношення до іграшок та речей
2.
Вчити дітей бути організованими та дисциплінованими,
відповідальними
3.
Давати дітям уявлення про добро, турботу, чесність,
співчуття , працьовитість, щедрість та інші моральні якості людини
4.
Виховувати громадянські та патріотичні почуття
5.
Виховувати любов і бережливе ставлення до природи
Як важливий компонент педагогічного процесу в дитячому
садку, моральне виховання, соціально - моральний розвиток дітей не може бути відокремленим у спеціальну
діяльність, оскільки вся життєдіяльність дитини пов'язана з її моральністю.
Серед арсеналів
методів соціально-морального розвитку
дітей популярними є "Хвилинки милування природою", ігрові технології типу
"Тепло рук друга", "Компліменти" та інші, які мають використовуватися у роботі з дітьми щоденно. Доцільно облаштувати у
групі куточки "Ми на тебе чекали" , "Фея доброти" ,
"Кошик добрих справ", "Мій настрій", "Я люблю свою
Батьківщину" тощо.
Формування оцінно-контрольних
дітей у старших дошкільників.
ОКД - це
усвідомлене регулювання дитиною діяльності з метою попередження, констатації та
виправлення помилок, а також забезпечення відповідності результатів навчальної
діяльності запропонованому плану, вимогам, зразку, нормам тощо. Оцінні
дії завжди спрямовані на оцінку результатів навчальної діяльності.
ОКД охоплюють:
-
взаємооцінку і взаємоконтроль
-
самооцінку і самоконтроль
Дуже важливо
пам’ятати, що вперше соціально - моральним досвідом дитина оволодіває в сімї. Тому вихователь старшої
групи повинен здійснювати велику
просвітницьку роботу з батьками у цьому напрямку, попереджувати та
коригувати помилки батьків у вихованні дітей.
Немає коментарів:
Дописати коментар