Перспективне планування навчально-виховної роботи педагога - це прогнозування його освітньої діяльності на значну часову песпективу (від 1 місяці до 1 року), в якому фахівець передбачає власну систему педагогічних заходів, їх розподіл у часі. На основі перспективного плану вихователь планує та здійснює щоденну освітньо-виховну роботу з дітьми, яка включає різні види самостійної та організованої діяльності (заняття, спостереження, ігри, праця та інше). Отже, перспективний план навчально-виховної роботи в групі - це основа для успішного здійснення завдань всебічного та гармонійного процесу виховання і навчання, ровитку і саморозвитку дітей.
У практиці роботи вихователі використовують різні підходи до перспективного планування. Сьогодні найбільш поширені такі його види:
- за тематичними блоками;
- за видами дитячої діяльності;
- за лініями розвитку,
- за розділами Програми та ін.
Педагоги можуть вільно обирати вид перспективного плану, та форми і способи його укладання (таблиці, сітки, схеми та ін). Разом з тим, педагогам необхідно дотримуватися деяких загальних вимог, а саме:
1. План - це документ, тому він має бути належним чином оформлений (листки акуратно прошиті чи закріплені, можливий варіант нумерування сторінок; належним чином має бути оформлений титульний аркуш, а також документи "Розклад занять" , "Режим дня групи", "Навчальний план" та ін.)
2. План обовязково має містити ЗМІСТ, у якому чітко зазначаються його розділи та, при потребі - додатки (план гурткових занять, план проведення Тижня безпеки і т.д.)
6. Перспективний план має максимально охоплювати всі розділи Програми, за якою працює педагог.
7. Крім основної комплексної Програми, при складанні песпективного плану вихователі можуть використовувати і додаткові, парціальні. Про це треба зазначити у передмові до Перспективного плану або у вступній частині до певного розділу.
8. Важливо узгоджувати Перспективний план групи з Річним планом ДНЗ (Тематичні дні, Тематичні тижні, Канікули, План музичних свят та розваг, а також з планами спеціалістів (музичного керівника, інструктора з фізкультури, логопеда, психолога)
9. Варто уникати шаблонного планування, під час якого копіюються минулорічні плани, готові методичні розробки з друкованих посібників без урахування особливостей вікової групи, можливостей предметного середовища, дидактичного матеріалу, творчого потенціалу самого фахівця та інших чинників, що вносят спеціифіку в його роботу
10. Найзручнішою формою перспективного плану є графічна. Перспектива роботи на певний проміжок часу може бути предствлена у вигляді таблиць, схем, сіток, у яких обовязково зазначаються тематика занять та інших форм навчально процесу, їх мета, що конкретизується у програмних завданнях, а також місяць і число проведення; у графі "Примітки" педагог робить записи про можливі зміни у строках проведення, тематиці, підготовчу роботу та робить відмітки "виконано", "не виконано", "виконано частково" тощо.
Отже, мета цих рекомендацій - не догматизувати планування освітнього процесу, підводячи його під наведені схеми, а зорієнтувати практиків на забезпечення єдності творчого і раціонального підходів.
МАТЕРІАЛИ НА ДОПОМОГУ ВИХОВАТЕЛЯМ
Написала перспективний план роботи з дітьми раннього віку на 2016-2017 н. р., враховуючи усі 10 рекомендацій . Вже можна відсилати на пошту, а потім після коректування і на гугл диск.
ВідповістиВидалитиЯК завжди, оперативна....!!! МОЛОДЕЦЬ))) Колеги, вчіться,,,)))
ВидалитиЧудово, що використовуєте хмарний сервіс! Сучасні, ІКТ-компетентні дошкільники дуже сьогодні затребувані!
ВідповістиВидалититемпи після літа дещо знизилися, але ми наздоженемо!
Видалити