Наступність дошкільної і
початкової освіти:
20 квітня 2015 року у Київському міському будинку вчителя
відбувся науково-практичний семінар «Наступність
дошкільної і початкової освіти — актуальна проблема сучасності».
Захід було організовано кафедрою початкової освіти та методик
природничо-математичних дисциплін і кафедрою дошкільної освіти Педагогічного
інституту Київського університету імені Бориса Грінченка у межах тижня двох
кафедр.
У семінарі взяли участь науковці — педагоги та
психологи, методисти районних науково-методичних центрів з дошкільної та
початкової освіти, вихователі-методисти та вихователі старших груп дошкільних
начальних закладів, учителі початкової школи, заступники директорів з
початкової освіти загальноосвітніх навчальних закладів та студенти.
У формі круглого столу учасники обговорили наукові
підходи до організації дошкільної та початкової освіти, взаємодію дошкільних
закладів та початкової школи, а також наступність у змісті дошкільної та
початкової освіти, у підготовці майбутніх фахівців дошкільної та початкової
освіти тощо.
Найгостріше
дискусія точилася, зокрема, навколо таких питань:
що
головне — індивідуальність дитини чи стандарт освіти?
на що треба
орієнтуватись у навчанні — на можливості дитини чи на програму?
під час
навчання педагогу слід чітко дотримуватись програмових вимог чи проявляти
творчість?
що має бути в
основі змісту освіти дітей дошкільного віку та молодших школярів?
хто винен в
тому, що діти не хочуть іти до школи?
чи вирішить
проблему наступності створення комплексів дитячий садок-школа?
Під час обговорення максимальну підтримку аудиторії отримали
тези про те, що:
необхідно не лише зберегти індивідуальність
кожної дитини, а й допомогти їй адаптуватись до життя в соціумі;
дорослий повинен адаптуватися до дитини, а не
навпаки;
кожна дитина має повноцінно проживати усі
вікові періоди;
у розробці змісту повинні брати участь фахівці
як дошкільної, так і початкової освіті;
позитивно на адаптацію дитини до навчання в
школі буде впливати «Школа наставництва», яка передбачає спілкування
дошкільників та учнів початкових класів;
учителі початкових класів не готові до роботи
з шестирічними дітьми, тож варто фахово самовдосконалюватися.
Учасниками семінару також було визначено коло
проблем в сучасній дошкільній та початковій освіті, серед яких:
наявність неправильно сформованих стереотипів
про навчання в дитячому садку та в початковій школі;
неготовність шестирічної дитини до навчання в
школі;
шестирічні та семирічні діти в одному класі;
відсутність єдиного розвивального середовища.
Проте всі учасники дискусії дійшли згоди в
тому, що дошкільне дитинство — це самоцінний період життя дитини, а не
«підготовка до школи». І причини дитячих проблем у контексті наступності слід
шукати не в дітях, а в дорослих, як педагогах, так і батьках. З батьками слід
активно проводити просвітницьку діяльність, спрямовану на подолання існуючих
стереотипів щодо підготовки дитини до школи. А вихователям і вчителям
спрямувати зусилля на самовдосконалення. Дитина буде готовою вступити в новий
етап свого життя, діяти в нових умовах, бути відкритою до нових стосунків,
знань і справ тоді, коли сповна реалізує свій, властивий дошкільному періоду
дитинства, потенціал у пріоритетних видах діяльності — грі, спілкуванні,
художньо-продуктивній діяльності, тобто досягне «дошкільної зрілості».
Є сподівання, що не проголошуваною, а реальною стане практика вирішення дуже важливих, потрібних питань, проблем, завдань дитини шестирічного віку. Цим дітям потрібна пильна увага не тільки педагогів, але й медиків, батьків, науковців та психологів.
ВідповістиВидалитиАвтор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалитиІ ще про наступність http://informaciaforall.blogspot.com/2015/05/blog-post.html
ВідповістиВидалити