КОМПЛЕКСНИЙ ПІДХІД ПРИ
ОРГАНІЗАЦІЇ КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ В ІНКЛЮЗИВНИХ ГРУПАХ ДНЗ
Зібратися разом – це початок,
Залишитися разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх.
Генрі Форд
Успіх
корекційної-розвивальної роботи з дітьми, що мають порушення
психофізичного розвитку в групах з
інклюзивним навчанням визначається конкретною, продуманою системою
роботи всіх спеціалістів дошкільного закладу. Щоб досягти позитивного
результату в роботі з дошкільниками, які мають особливі освітні
потреби, педагоги адаптують зміст матеріалу, який необхідно
засвоїти до пізнавальних можливостей та особливостей розвитку конкретної
дитини. Вона може брати участь лише в окремих частинах заняття, або виконувати
лише частину завдань. У певній мірі полегшуються
вимоги до її участі в роботі. Тісна
взаємодія спеціалістів, корекційних педагогів, вихователів дошкільного закладу
можлива при умові спільного планування роботи, при правильному та
чіткому розподілу завдань кожного учасника
корекційно-розвивального процесу, при здійсненні послідовності в роботі та
дотриманні єдиних вимог, що пред’являються дітям. Велике значення має залучення
батьків до співпраці.
Тільки комплексний
підхід всіх спеціалістів дошкільного закладу дає можливість
намітити корекційну роботу в різних життєвих ситуаціях:
Вчитель-дефектолог
|
є
організатором і координатором корекційно-розвиваючої роботи,
проводить обстеження дітей, складає спільно
з колегами індивідуальні навчальні програми роботи
з кожною дитиною; проводить корекційні заняття з просторового
орієнтування, розвитку дрібної моторики, формування елементарних математичних
уявлень
|
Вчитель-логопед
|
здійснює постановку
діафрагмально-мовленнєвого дихання, корекцію порушених звуків,
сприяє створенню мовного середовища, практичному оволодінню дітьми
навичками словотворення і словозміни, зв'язному мовленні, мовній комунікації,
готує дитину до подальшого успішного навчання в школі
|
Вихователь
|
закріплює
отримані знання, відпрацьовує уміння до автоматизації навичок,
інтегруючи логопедичні цілі, зміст, технології в повсякденне життя дітей
(ігрову, трудову, учбову діяльність), в зміст розвиваючих занять (малювання,
ліплення та ін.) через спостереження, екскурсії, режимні моменти, допомагає
дитині адаптуватися в колективі
|
Психолог
|
проводить
тренінги впевненої поведінки, релаксацію, психогімнастику, вчить дітей
управляти своїм настроєм, мімікою, підтримувати позитивний емоційний тонус,
формує безконфліктну поведінку, сприятливий мікроклімат в дитячому колективі,
коригує порушені у дитини функції, розвиває його потенційні можливості.
|
Музичний керівник
|
на музично-ритмічних заняттях
формує рухи під музику, розвиває музичний слух і співацькі навички співу,
працює над розвитком голосу, фонематичного слуху, бере участь
в роботі по автоматизації звуків, розвитку темпу, ритму, плавності мови,
здійснює підбір і проводить заняття з логоритміки, сприяє створенню музичного
фону в діяльності дитини, засобами музики стимулює пізнавальні процеси
дитини, готує для дітей святкові ранки і організовує їх дозвілля
|
Інструктор з фізичного виховання
|
сприяє оздоровленню
і гартуванню дитячого організму, удосконалює координацію основних
видів рухів, розвиває загальну і дрібну моторику, формує
позитивні особові якості: взаємодопомогу, рішучість,
наполегливість, упевненість у власних силах
|
Соціальний педагог
|
захищає
права і інтереси дитини, забезпечує соціально-педагогічну
підтримку і допомогу сім'ї в розвитку
і вихованні дитини з порушенням розвитку
|
Список використаних джерел
1.
Інклюзивна освіта: теорія і практика: навчально-методичний посібник / [кол.
авторів; за заг.ред. С.П. Миронової]. – Кам'янець-Подільський:
Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2012. –
192с.
2.
Інклюзивна освіта. Підтримка розмаїття у класі: практ. посіб./ [Тім Лорман,
Джоан Деппелер, Девщ Харві]; пер. з англ. – К.: – СПД-ФО Парашин I. С. 2010. –
296 с.
3.
Колупаєва А.А., Тараненко О.М. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому
процесі: початкова ланка. Путівник для педагогів: Навчально-методичний
посібник. – К.: «АТОПОЛ». – 2010. – 96с.
4.
Колупаєва А.А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи: Монографія. – К.:
«Самміт-Книга», 2009. – 272 с.
5.
Соціально-педагогічна робота в закладах інклюзивної орієнтації: Тези доповідей VI всеукраїнської
науково-практичної конференції. – Хмельницький: Хмельницький інститут
соціальних технологій університету «Україна», 2011. – 280с.
Що я бачу з цього:
ВідповістиВидалити1. Внести доповнення до посадових обовязків спеціалістів
2. Розробити відповідний розділ у Річному плані ДНЗ та ухвалити його на педраді
3. Систематично проводити інструктажі, консультації і бесіди зі спеціалістами
P.S. Розкажу, покажу, нагадаю, обговоримо на черговій методичній нараді !!