понеділок, 6 квітня 2015 р.

КОМПЛЕКСНИЙ ПІДХІД ПРИ ОРГАНІЗАЦІЇ КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ В ІНКЛЮЗИВНИХ ГРУПАХ ДНЗ
Зібратися разом – це початок,
Залишитися разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх.
Генрі Форд
Успіх корекційної-розвивальної роботи з дітьми, що мають порушення  психофізичного розвитку в групах з  інклюзивним навчанням визначається конкретною, продуманою системою роботи всіх спеціалістів дошкільного закладу. Щоб досягти позитивного результату в  роботі з дошкільниками, які мають особливі освітні потреби, педагоги адаптують зміст  матеріалу, який необхідно засвоїти до пізнавальних можливостей та особливостей розвитку конкретної дитини. Вона може брати участь лише в окремих частинах заняття, або виконувати лише частину завдань. У певній мірі полегшуються вимоги до її участі в роботі.   Тісна взаємодія спеціалістів, корекційних педагогів, вихователів дошкільного закладу  можлива при умові спільного  планування роботи, при правильному  та чіткому розподілу завдань  кожного учасника корекційно-розвивального процесу, при здійсненні послідовності в роботі та дотриманні єдиних вимог, що пред’являються дітям. Велике значення має залучення батьків до співпраці.
Тільки комплексний  підхід всіх спеціалістів дошкільного  закладу дає можливість намітити корекційну роботу в різних життєвих ситуаціях:
Вчитель-дефектолог
є організатором і координатором  корекційно-розвиваючої роботи, проводить  обстеження дітей, складає спільно  з колегами  індивідуальні навчальні  програми роботи з кожною дитиною; проводить  корекційні заняття з просторового орієнтування, розвитку дрібної моторики, формування елементарних математичних уявлень
Вчитель-логопед
здійснює постановку діафрагмально-мовленнєвого  дихання, корекцію порушених звуків, сприяє створенню мовного середовища, практичному оволодінню дітьми навичками словотворення і словозміни, зв'язному мовленні, мовній комунікації, готує дитину до подальшого успішного навчання в школі
Вихователь
закріплює отримані знання, відпрацьовує уміння до автоматизації навичок, інтегруючи логопедичні цілі, зміст, технології в повсякденне життя дітей (ігрову, трудову, учбову діяльність), в зміст розвиваючих занять (малювання, ліплення та ін.) через спостереження, екскурсії, режимні моменти, допомагає дитині адаптуватися в колективі
Психолог
проводить тренінги впевненої поведінки, релаксацію, психогімнастику, вчить дітей управляти своїм настроєм, мімікою, підтримувати позитивний емоційний тонус, формує безконфліктну поведінку, сприятливий мікроклімат в дитячому колективі, коригує порушені у дитини функції, розвиває його потенційні можливості.
Музичний керівник
на музично-ритмічних заняттях формує рухи під музику, розвиває музичний слух і співацькі навички співу, працює над розвитком голосу, фонематичного  слуху, бере участь в роботі по автоматизації звуків, розвитку темпу, ритму, плавності мови, здійснює підбір і проводить заняття з логоритміки, сприяє створенню музичного фону в діяльності дитини, засобами музики стимулює пізнавальні процеси дитини, готує для дітей святкові ранки і організовує їх дозвілля
Інструктор з фізичного виховання
сприяє оздоровленню і гартуванню дитячого організму, удосконалює координацію  основних видів рухів, розвиває загальну і дрібну моторику, формує позитивні  особові якості: взаємодопомогу, рішучість, наполегливість, упевненість у власних силах
Соціальний педагог 
захищає права і інтереси дитини, забезпечує соціально-педагогічну  підтримку і допомогу сім'ї  в  розвитку і вихованні дитини з  порушенням розвитку

Список використаних джерел
1. Інклюзивна освіта: теорія і практика: навчально-методичний посібник / [кол. авторів; за заг.ред. С.П. Миронової]. – Кам'янець-Подільський: Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2012. – 192с.
2. Інклюзивна освіта. Підтримка розмаїття у класі: практ. посіб./ [Тім Лорман, Джоан Деппелер, Девщ Харві]; пер. з англ. – К.: – СПД-ФО Парашин I. С. 2010. – 296 с.
3. Колупаєва А.А., Тараненко О.М. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому процесі: початкова ланка. Путівник для педагогів: Навчально-методичний посібник. – К.: «АТОПОЛ». – 2010. – 96с.
4. Колупаєва А.А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи: Монографія. – К.: «Самміт-Книга», 2009. – 272 с.
5. Соціально-педагогічна робота в закладах інклюзивної  орієнтації: Тези доповідей VI всеукраїнської науково-практичної конференції. – Хмельницький: Хмельницький інститут соціальних технологій університету «Україна», 2011. – 280с.

1 коментар:

  1. Що я бачу з цього:
    1. Внести доповнення до посадових обовязків спеціалістів
    2. Розробити відповідний розділ у Річному плані ДНЗ та ухвалити його на педраді
    3. Систематично проводити інструктажі, консультації і бесіди зі спеціалістами
    P.S. Розкажу, покажу, нагадаю, обговоримо на черговій методичній нараді !!

    ВідповістиВидалити