четвер, 26 березня 2015 р.

Вчимо переказувати літературні твори



Методика навчання дітей переказу вимагає  чіткого дотримання структури заняття, що охоплює такі етапи:
  1.  Вихователь повідомляє, що діти вчитимуться виразно, як артисти, розповідати знайому казку (оповідання тощо).
  2. Педагог  читає знайомий твір та проводить бесіду по його змісту.
  3.  Під час бесіди можна проводити інтонаційні вправи на матеріалі тексту казки ("Скажи голосом півника")
  4. За потреби проводиться  повторне читання з установкою на запамятовування.
  5. Діти переказують твір. Способи переказу:
- повний  (цілісний) переказ - одна дитина переказує весь текст;
- переказ за частинами (командами) - діти по черзі промовляють текст твору;
- інсценування за ролями;
- творчий переказ  - не дослівне відтворення тексту, а виконання творчих завдань, наприклад розповідання від першої особи (від імені героя), придумування нового початку, закінчення, введення нових героїв.






Подивіться 
зразок конспекту з переказу 


********************

 Зробіть аналіз запропонованого заняття з переказу літературного твору за схемою: 
а) визначити тип та вид заняття;
 б) структурні компоненти пропонованого заняття; 
в) методи й прийоми навчання. Їх доцільність; 
г) внести пропозиції щодо покращення роботи вихователя з дітьми за  пропонованим конспектом заняття. 






Перевірте себе

 1. Значення переказу літературних творів дітьми.
 2.  Вимоги до творів для переказу дітьми, їх підбір для дітей різних вікових груп.
 3. Види переказу. Прийоми навчання переказу літературних творів.
 4. Структурні компоненти заняття з навчання переказу дітей дошкільного віку.


Інфрмацію шукаємо у цьому Е-посібнику:


1 коментар:

  1. Дійсно, вищеперечислені етапи дають позитивний результат,перевірено.

    ВідповістиВидалити