понеділок, 22 травня 2017 р.

Абетка літнього оздоровлення дошкільників


Літо,  завдяки своїм сприятливим погодним умовам і широкому спектру застосування природних факторів,  розкриває великі можливості для проведення заходів із збереження, зміцнення й відновлення фізичного, психічного і духовного здоров'я дітей, забезпечення їх гармонійного та повноцінного фізичного  розвитку.



     Готуючись до літнього оздоровлення дошкільників, ми, як правило, обов'язково беремо до уваги інструктивно - методичні рекомендації  МОН, зокрема такі документи:
1.  Лист Міністерства від 16.03.2012 № 1/9-198 Інструктивно-методичні рекомендації «Організація  роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період»
2. Лист Міністерства від 23.05.2012 № 1/9-413  "Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період"

     Маю сподівання, що "Абетка літнього озоровлення дітей",   складена за цими Інструкціями,  допоможе педагогам ефективно засвоїти їх зміст та підготуватися до літнього оздоровчого сезону.

А - активний руховий режим (поєднання у раціональній кількості, послідовності й тривалості різних форм роботи, повязаних  з руховою активністю: гімнастика, фіззаняття, рухливі ігри, прогулянки туризм та ін.);
Б - безпечне середовище (природне, соціальне, предметно-ігрове);
В - взаємодія педагогів, медичних працівників, помічників вихователя, батьків щодо збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дітей; валеологічне спрямування освітньої діяльності;
Г - гуманізація педагогічної діяльності, неформальний підхід до організації розпорядку дня, звільнення педагогів від зайвих вказівок, інструкцій, надмірних регламентацій, надання їм свободи вибору форм, методів і засобів фізкультурно- оздоровчої роботи, що сприятиме налагодженню позитивного емоційного контакту між педагогом і дітьми;
Д - дієвий  та діяльнісний підхід до планування роботи щодо змістовного, різноманітного буття з метою оздоровлення дітей, забезпечення їхнього активного відпочинку;  закріплення, уточнення, розширення запасу набутих упродовж навчального року знань, уявлень про навколишній світ і самих себе, збагачення досвіду застосування практичних умінь і навичок у процесі різних видів дидячої діяльності: рухової, ігрової, пізнавальної, комунікативно- мовленнєвої, художньої, предметно- практичної тощо;
З - збалансоване, збагачене вітамінами харчування дітей;
І - ігри упродовж всього дня (сюжетні, будівельні, рухливі, театралізовані та ін.);
 інструктаж педагогічних працівників, їх помічників і технічного персоналу закладу з питань безпеки життєдіяльності дітей, пожежної безпеки, охорони праці; інформування батьків про хід літнього оздоровлення дітей; 

К - контроль і керівництво  здійснення літнього озоровлення дітей з боку адміністрації закладу, батьків; кваліфікована домомога методистів, спеціалістів (психолога, логопеда, інструктора з фізкультури, музичного керівника);
М - максимально можливе перебування дітей на свіжому повітрі;
Н - належна матеріальна база, нестандартне фізкультурне обладнання;
П - проведення психопрофілактичноїроботи: сміхотерапія, казкотерапія, музикотерапія,  кольоротерапія, ігри - медитації тощо;
Т - туризм дитячий, туристично-краєзнавчі походи;

Щ - щоденні фізкультурні заняття на свіжому повітрі


1 коментар: