Більшість педагогів погодится з тим, що формувати у дітей початкові математичні уявлення та логічне мислення - завдання не з легких, а, отже, потребує високої методичної підготовки і педагогічної майстерності.
Насамперед, необхідно чітко окреслити коло завдань, що стосуються логіко-математичної компетентності докільників, які зазначені у Державному стандарті дошкільної освіти та чинних Програмах виховання та розвитку дітей.
1. Кількість і лічба
2. Величина
3. Геометричні фігури
4. Орієнтування у просторі
5. Орієнтування у часі
6. Народна математика
Дошкільна математична підготовка дітей з цими лініями має відбуватися послідовно та системно, має відповідати методиці формування елементарних математичних уявлень у дітей. Тому доцільно кожному педагогу пригадати те, без чого неможливо методично грамотно проводити відповідну роботу з дітьми.
Методичні посібники з ФЕМУ
Мацюк Л.Г., Крушинська В.Д. Дидактичні ігри з математики в дитячому садку. - Київ : Освіта, 1992. - 64 с.
У посібнику подається система проведення дидактичних ігор з формування елементарних математичних уявлень у дітей від З до 7 років. Автори звертають особливу увагу на питання організації і методики проведення ігор.Для працівників дошкільних закладів; учнів і студентів педагогічних навчальних закладів.
Будько Т.С. Теория и методика формирования элементарных математических представлений у дошкольников: конспект лекций / Под. ред. Будько Т.С. ; Брестский государственный университет им. А.С. Пушкина -- Брест: Издательство 2006. - 46 с.
. –– М., Просвещение, 1974.- 368с.
Перелік методичного забезпечення роботи з ФЕМУ
1.
Метлина Л.С. Математика в детском саду – М.,
1977
2.
Леушина А.М. Формирование элементарных математичесских представлений у детей
дошкольного возраста – М., 1974 http://pedlib.ru/Books/5/0311/5_0311-1.shtml
3.
Конфорович А. Лєбєдєва З. Формування
початкових математичних уявлень у дітей дошкільного віку –К., 1970
4.
Тарунтаева Т. Развитие элементарных математичесских представлений у
дошкольников – М., 1980 http://pedlib.ru/Books/5/0151/index.shtml?from_page=16
5.
Щербакова Е.
И. Теория и методика математического развития дошкольников: Учеб. пособие - М.:
2005. - 392 с. http://pedlib.ru/Books/6/0226/6_0226-284.shtml#book_page_top
6.
Щербакова К. Методика навчання математики дітей дошкільного віку – К. 1985
7.
Петерсон Л., Кочемасова Е. Игралочка. Практичесский
курс математики для дошкольников - М. ,
2002
8.
Помораева И., Позина В. Занятия по формированию элементарных
математических представлений в средней группе детского сада –М.2012 (word)
9.
Помораева И., Позина В. Занятия по формированию элементарных
математических представлений в старшей группе детского сада – М.2012(word)
10.
Математичесская
подгот овка детей в дошкольных учереждених /Березина Л., Данилова В. и др.. –
М., 1987
11.
Грибанова А. та ін.. Математика для дошкільників – К., 1998 http://chytanka.com.ua/ebooks/index.php?action=url/view&url_id=1278
12.
НикитинБ.П.
Ступеньки творчества, илиРазвивающиеигры.—3-еизд.,доп.—М.:
Просвещение,1990. http://lib100.com/book/superlearning/intellect_games/nikitin.pdf
13.
Л. Г. МАЦЮК, В. Д. КРУШИНСЬКА Дидактичні ігри з математики в дитячому садку .-
к. 1992
14.
Газіна І. Розвиток логічного мислення у дітей дошкільного віку – К.Под, 2010 (+ CD- диск)
15.
Новикова В. Математика в дитячому садку: 3- 4 роки. – Ранок, 2007
16.
Дидактичний
матеріал з формування початкових математичних уявлень – К. 1975
17.
Артемова Л.
Колір, форма, величина, число – к, 1997
18.
Фомина Л.В.
Сенсорное развитие: программа для детей в возрасте (4)5—6 лет. Изд-во: ТЦ
«Сфера». 2001.
19.
Методика
формування початкових математичних уявлень у дітей дошкільного віку: короткий
довідник для вихователів /Укл. В.Підгурна, 2015
20.
Петрова В.
Методика математичесского обрзования детей : краткий конспект лекций http://libweb.kpfu.ru/ebooks/20-IPO/20_218_A5kl-000510.pdf
21.
Давидчук А.
Заняття в різновіковій групі дитячого садка – К. 1990
22.
Будько Т.С. Теория и методика формирования элементарных математических представлений у
дошкольников: конспект лекций / Под. ред. Будько Т.С. ; Брестский
государственный университет им. А.С. Пушкина Брест: Издательство БрГУ, 2006. -
46 с. http://pedlib.ru/Books/6/0257/6_0257-1.shtml
23.
Баглаєва Н. І. Вимірювання –цікаво і корисно / Надія Іванівна Баглаєва //
Дошкільне виховання. –2001. – № 5 –2001. –С. 8–9.
24.
Богуш А. М. Українське народознавство в
дошкільному закладі: навч. посіб. / Богуш А. М., Лисенко Н. В. – [2-ге вид.,
переробл.і доповн.]. –К. : Вища школа, 2002. – С. 321–335.
25.
Народна мудрість про час /авт.-упоряд О. О.
Яловська //Мандрівець, 2006. –80 с.
26.
Скуратівський В. Т. Місяцелік: Український народний календар/
В. Т. Скуратівський. –К. : Мистецтво, 1993. –208 с.
27.
Шустікова О. Як у народі лічили / Олена
Шустікова, Валентина Діхтяренко //Дошкільне виховання. –2012. –№ 8. –С. 30–31.
28. Математика для дошкільнят /Грибанова О., К
Щербакова та ін..- К.1990
29. Математичесская подготовка
детей к обучению в школе / Данилова В., Рихтерман Т. и
др., 1987
Шкода, що на ресурсі не мож скористатися смайлами))) я б понаставляла)))
ВідповістиВидалитиА якщо серйозно, то книгу Мацюк вже скачала і вивчаю (люблю книги з минулого століття.., ой, та я сама з відтіля ж)))... да-а-а, без смайлів ну, ніяк!
А в мене Мацюк вже гет давно роздрукована. ( бо ж і я з відтіля )))))
ВідповістиВидалитиПригадування азів з ФЕМУ дало свій результат, адже це дало змогу пригадати те , що можливо трішки призабулося. На заняттях із логіко- математичного розвитку при ознайомленні дітей з геометричними фігурами, використовую цікаві історії та казки про геометричні фігури, які діти із задоволенням слухають і легко запам'ятовують їх.Вповсякденні ці знання закріплюються , знаходячи предмети тієї чи іншої форми.
ВідповістиВидалити